Op veel sites worden brochures en andere informatiefolders aangeboden om potentiële klanten te informeren over de voordelen van het product of dienst. Maar als daar verder niets mee gedaan wordt, dan kunnen de verkopen uitblijven.

Bij veel telemarketing campagnes wordt er zogenaamd ‘koud’ gebeld. Zonder eerdere introductie of eerste kennismaking wordt een prospect gebeld. Omdat het telefoontje op dat moment bijvoorbeeld niet uitkomt, of de prospect is nog niet ver genoeg in het aankoopproces, ligt de conversie soms laag.

Door juist deze twee aspecten te combineren, kan de conversie flink verhoogd worden. In deze praktijkcase laten wij u zien hoe we dit gerealiseerd hebben.

Weinig afspraken

Een architectenbureau helpt mensen met het vertalen van wensen en ideeën voor een nieuwe woning. Om potentiële klanten te informeren is er een prachtige digitale brochure samengesteld met voorbeelden van projecten en mogelijkheden. Na het achterlaten van bepaalde (contact)informatie krijgen de aanvragers de brochure in PDF gemaild.

Er is veel interesse in deze brochure, maar liefst 40 – 70 aanvragen per week komen er binnen. Maar het aantal telefoontjes voor afspraken of nieuwe opdrachten bleef achter. De accountmanagers volgden de binnengekomen aanvragen niet consequent op: als het druk was, bleef het liggen. Als er tijd (en zin) was, werd er gebeld, soms een flinke tijd nadat de brochure was aangevraagd en de prospect hen eigenlijk alweer vergeten was.

Structurele opvolging door ons belteam

Na een gedegen instructie van ons belteam zijn wij gestart met een structurele opvolging. Zodra iemand de brochure heeft aangevraagd, bellen wij met 3 à 4 dagen de betreffende persoon op. De gesprekken die wij hebben zijn altijd positief omdat we hen bellen over iets waar ze op dat moment veel mee bezig zijn. Ze vertellen met passie over hun wensen en dromen. Deze leuke gesprekken leveren vooral voor het architectenbureau meer afspraken op: in ongeveer 50% van de gevallen kunnen we komen tot een concrete afspraak.

Als het ons niet lukt om meteen iemand aan de telefoon te krijgen, dan bellen we terug – indien nodig bellen we ook ’s avonds. Mocht tijdens het gesprek blijken dat er op dat moment nog niet echt wat speelt, dan noteren we dat om ze op een later moment terug te bellen. 

“Ik heb het jaren niet goed gedaan”

Dit was de eerste reactie van de architect nadat wij zijn gaan bellen voor hen en hij het aantal afspraken in de agenda’s van zijn accountmanagers zag toenemen.

Meer weten?

Wilt u ook een goed gevulde agenda voor uw accountmanagers?
Neem gerust contact met ons op. Wij kunnen ondersteunen op het gebied van telemarketing maar denken ook graag met u mee op het gebied van marketing zodat meer prospects kennis maken met uw bedrijf.