Bezoekafspraken via telemarketing

Een gedegen aanpak en goede instructie van het belteam zijn essentieel voor het laten slagen van een belcampagne.
Offerte aanvragenContact

Koude acquisitie: een vak apart

Er zijn vaak veel telefoontjes nodig voordat er daadwerkelijk een afspraak ingepland wordt waar de accountmanager naartoe kan gaan. Zeker nu iedereen tegenwoordig druk is, is het soms lastig er tussen te komen. Daarom is een gedegen aanpak en een goede voorbereiding belangrijk om de afspraken agenda van jouw salesteam gevuld te krijgen. Wij pakken dit als volgt aan:

Stap 1: De intake

Voordat we beginnen, willen we eerst kennis maken met het bedrijf door onder andere de volgende vragen te stellen:

  • Waarin  zijn jullie gespecialiseerd?
  • Wat is de historie van je bedrijf?
  • Wat is je missie?  
  • Wie zijn jullie concurrenten?
  • Welk doel hebben jullie voor ogen?

Stap 2: Doelgroepbepaling

Samen bepalen we welke doelgroep (en) benaderd moet worden en op welk beslissingsniveau de persoon moet werken waar een afspraak mee gemaakt moet worden. Je kunt gratis gebruik maken van onze database met 3.2 miljoen zakelijke adressen of de gegevens uit jouw CRM systeem.

Stap 3: Belscript en test

Op basis van alle informatie en de propositie maken we een belscript. Deze gaan we in de praktijk testen en daar waar nodig bijgeschaafd  worden voor een zo hoog mogelijke conversie. Het belscript wordt alleen als introductie gebruikt en hierna volgt het gesprek. Onze telemarketeers worden voorzien van alle informatie en worden vooraf goed getraind.

Stap 4: Afspraken en registratie

Gemaakte afspraken worden direct in de agenda van de accountmanagers gezet. Tegelijkertijd ontvang je een afspraaknotificatie en ontvangt de prospect een afspraakbevestiging per mail. Onze telemarketeers noteren zoveel mogelijk informatie, alles kan een aanknopingspunt zijn voor jouw accountmanager tijdens de afspraak. Het kan hierbij gaan om een bel-, videobel- of bezoekafspraak.

Zet ons belteam ook eens in voor:

Nabellen mailing/campagne

Je hebt een mailing naar klanten gestuurd of je hebt een geslaagde (online) campagne gehad die mooie leads heeft opgeleverd. Het is dan zonde om er vervolgens niets mee te doen.

Wij bellen deze klanten/leads voor jou na en maken afspraken voor jouw team.

Heb je een mooie brochure of whitepaper op je site staan die mensen kunnen downloaden na het achterlaten van hun gegevens?

Ook die bellen wij voor je na om te achterhalen in welke fase van het beslissingsproces ze zitten en daar waar mogelijk afspraken in te plannen. 

 

Klanttevredenheids- / marktonderzoek

Soms heb je net wat meer informatie nodig om beslissingen te nemen. Een marktonderzoek kan dan veel nuttige informatie opleveren. Of het nabellen van bestaande klanten met hun ervaringen over jouw bedrijf geeft waardevolle informatie.

Met deze informatie kun jij je bedrijfsstrategie en -doelstellingen scherper formuleren en goed onderbouwde keuzes maken over de toekomst van jouw bedrijf. 

Vraag nu jouw offerte aan

Vraag nu een vrijblijvende offerte aan.