Online leadgeneratie
Met een concrete online campagne en duidelijke Call to Action worden webbezoekers verleid actie te ondernemen. Ook als ze niets doen, kunnen wij jouw webbezoekers identificeren.
Effectieve online campagne
Naast een goed marketingplan met een structurele flow aan content, zorgen wij voor leads via een online campagne. Dit kan gaan om bijvoorbeeld een brochure of whitepaper onder jouw doelgroep te verstrekken in ruil voor hun contactgegevens. Door het toevoegen van een stukje code van onze leadherkenningssoftware kunnen wij zien welke bedrijven op jouw site zijn geweest. Deze concrete leads worden door ons belteam nagebeld.
Stap 1: Bepaling campagne
In het verlengde van het marketingplan wordt een campagne opgezet om leads te werven. Dit kan zijn dat mensen een whitepaper kunnen aanvragen of andere waardevolle informatie ontvangen in ruil voor hun contactgegevens.
Stap 2: Landingspagina
Binnen de site van jouw bedrijf wordt een landingspagina gemaakt waarin leads worden verleid actie te ondernemen: achterlaten van hun gegevens in ruil voor bijvoorbeeld een whitepaper.
Stap 3: Inzet social media
Om zoveel mogelijk verkeer naar de landingspagina te genereren worden uitgekiende social media campagnes ingezet. Met jou wordt bepaald welke kanalen ingezet worden, bijvoorbeeld LinkedIn, Facebook, Google Ads. De keuze van het kanaal (of kanalen) zal afhankelijk zijn van de te targeten doelgroep.
Stap 4: Benadering leads
Alle bezoekers van de landingspagina hebben of hun gegevens achtergelaten of ze zijn gezien door onze leadherkenningssoftware. Aan de hand van deze gegevens kunnen de leads nagebeld worden door ons professionele team.
E-mailmarketing
Naast de benadering van de markt via social media is het inzetten van e-mailmarketing een zeer sterk middel. Het adressenbestand waar je al over beschikt, zijn mensen die ooit al een keer interesse in jouw bedrijf hebben getoond.
Wij stellen de e-mailmarketing voor je in. Er wordt een template ontworpen die past binnen de huisstijl van jouw bedrijf. De actie wordt toegezonden naar je bestaande contacten.
Is jouw e-mailmarketinglijst nog niet genoeg gevuld? Dan zorgen we voor een aanmeldformulier op de site zodat mensen zich kunnen aanmelden, al dan niet in ruil voor een weggevertje (Ebook, whitepaper).
Hoe zit dat met de AVG?
Onze leadherkenningssoftware koppelt de bezoekersinformatie aan een openbare database. Hierin staan alleen gegevens van bedrijven, IP adressen van consumenten zijn volledig afgeschermd. De regels van de AVG, die zich nadrukkelijk richt op de rechten van particulieren en consumenten, worden met deze methode niet overschreden. Daarom is deze aanpak voor een Business-to-Business (B2B) campagne uitermate effectief.
Vraag nu jouw offerte aan
Vraag nu een vrijblijvende offerte aan.
Evaluatie
Omdat geen enkele actie op zichzelf staat én omdat er een jaarplan is, is het regelmatig evalueren van de resultaten van groot belang. Wij houden daarom alles bij. Aan het einde van één actietraject weet je:
- Hoeveel koude adressen en online marketing je nodig hebt voor het maken van een afspraak.
- Hoeveel afspraken nodig zijn voor een verkoop/nieuwe klant.
- Hoeveel omzet er gerealiseerd is.