Bezoekafspraken via telemarketing

Koude acquisitie: een vak apart

Er zijn soms veel telefoontjes nodig voordat er daadwerkelijk een afspraak ingepland wordt waar uw accountmanager naartoe kan gaan. Zeker met iedereen die tegenwoordig druk is, is het soms lastig er tussen te komen. Daarom is een gedegen aanpak en een goede voorbereiding belangrijk.

Wij doen dat als volgt.

Tip: wat doe je als iemand met een bezwaar komt

De meeste verkopers zien bezwaren als iets negatiefs… maar ze missen het grotere plaatje. Als iemand écht niet geïnteresseerd is in uw product, worden er geen bezwaren geuit. Weerleg dus de bezwaren.

Intake

Eerst willen wij een indruk krijgen van uw bedrijf. Hiervoor komen wij langs voor een gesprek en horen wij graag wie u bent en wat uw bedrijf doet. Dan gaan we samen meer specifiek bespreken op welke manier we telemarketing kunnen inzetten om het aantal afspraken voor uw accountmanagers te verhogen.

Hierbij kan gedacht worden aan een campagne, bijvoorbeeld omdat u een nieuw product/dienst in de markt wilt zetten. Maar het is ook mogelijk dat wij de accountmanagers gaan ondersteunen met het nabellen van mogelijke prospects, iets waar soms niet aan toe gekomen wordt.

Doelgroepbepaling

In een selectielijst geeft u aan welke doelgroep benaderd zou moeten worden. Het gaat hierbij om zaken als branche, bedrijfsgrootte, postcodegebied. Wij beschikken over alle zakelijke adressen in Nederland en kunnen u ook adviseren in de bepaling van uw doelgroep.

Uiteraard kunt u ook uw eigen adressenbestand, uit uw CRM, aanleveren. Mocht het nodig zijn deze adressen eerst op te schonen/te verrijken, dan kunnen wij dit ook voor u uit handen nemen.

Bepaling kwaliteit afspraken

Om er voor te zorgen dat uw accountmanager naar een afspraak gaat die een hoge kans op conversie heeft, willen wij alleen kwalitatieve afspraken maken. Met u leggen wij vooraf vast waar een afspraak aan moet voldoen, bijvoorbeeld dat de contactpersoon beslissingsbevoegd moet zijn, dat er inhoudelijke kennis is van het product/dienst of andere criteria.

Afhankelijk van uw doelstelling(en) wordt bepaald hoeveel afspraken per week er nodig zijn om u en de groei van uw bedrijf optimaal te kunnen ondersteunen.

Belscript en test/pilot

Aan de hand van alle input die wij hebben, stellen wij een belscript op. Onze ervaren telemarketeers gebruiken dit puur als leidraad. Ze gaan het gesprek aan en noteren tijdens het bellen zoveel mogelijk informatie.

Met een test van 20 bel-uren krijgt u een goed beeld over de mogelijkheden van de campagne. Het bellen verdelen we over 2 – 3 weken, in overleg met u. Deze tijdspanne hebben we nodig zodat ook de terugbelacties uitgevoerd kunnen worden. Na de test is er een evaluatie moment waar u bepaalt of u wel of niet verder gaat.

Software

Onze telemarketeers maken tijdens het bellen gebruik van een geavanceerd online systeem waarmee de afspraken direct in de agenda van uw accountmanager(s) geplaatst kan worden. Informatie en afspraakbevestigingen worden direct vanuit dit systeem verstuurd, gebruik makend van de mailadressen van uw accountmanager(s).

Vragen?

Omdat geen enkel bedrijf, product, dienst en doelgroep hetzelfde is, is bovenstaande een algemene beschrijving van onze werkwijze. Wilt u weten wat wij voor uw specifieke situatie kunnen betekenen, neem gerust contact met ons op.

Meer weten?

14 + 3 =